söndag 20 december 2015

Fail i julhandel

Det här var inte idag  men det är lika varmt ute,

En söndag långt från vilsam. Jag har städat, svurit åt barn, lagat mat, svurit åt barn igen och varit ute på stan en kort sväng (utan barn) för att försöka att styra upp några av de där julklapparna som inte är köpta än men som är uttänkta (typ) till alla barn.
Det gick ju så inibaljan dåligt. Ägnade en timme åt letande efter grejer och sedan sket jag i det. Det var ju slut överallt så klart. En grej fick jag med mig hem och det var ju bra men det betyder ju samtidigt att det är en jävla massa rännande kvar. Jag avskyr att handla julklappar på det här sättet. Det är det som sabbar känslan inför jul. Ändock, det måste göras. Även om vi inte langar på med massor av feta julklappar så måste det kännas rätt att ge bort det man ända ger. 

Men jag fick vara ute en stund i ensamhet och det var nyttigt och bra. Det är ju tamejfan vår ute. 16-17 grader och sol. Om det inte var för att jag hade ont om tid hade jag dragit ner till Tantobadet för ett dopp. Behöver ändå skölja av mig. Det är svettigt att städa och shoppa och laga mat.

Den här dagen har också fått mig att komma ihåg det jag tycker är jobbigast med julen, att vara inne så mycket. Inomhus alltså. Att vara inomhus tillsammans med många andra människor (familjen) på liten yta under många timmar (dagar, gah) är en utmaning. Jag älskar både min familj och vårt hem men det här med att inte vara utomhus is not good for me. 

Det är bra att vi firar hos oss i år. Då är det ändå lättare att styra ut folk (sig själv) än annars. Imorgon (ja, jag är ledig) så är missionen att köpa gran. I bästa fall blir det lite fysisk träning också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar