tisdag 22 december 2015

Klättring i solen, julträdsgarnering och besk sallad

Min pappa har en grej med endive-sallad. Det är ett arv från hans barndom i Vänersborg. Jag fick uppdraget att köpa det idag och det får mig alltid att le lite. Endive-sallad är ett typexempel på en julbordsrätt som ingen utom en äter men som har en historia och därför så traditionsfylld att den alltid måste vara med. När min pappa också är med alltså, annars är det ingen som lägger manken till. 
Jag vet inte ens hur man gör den faktiskt. Det kanske är läge att lära sig. För traditionens skull då.

###


Solen sken på mig och tvillingarna när vi var ute i förmiddags. Vi drog till Sockerskålen och hoppade studsmatta och hade på alla sätt kul ihop. Vi gick en sväng längs Årstaviken och Gösta med korven hade sin vagn öppen och sedan ägnade barnen en lång stund åt att klättra längs den brants väggen utmed spårområdet. 

###

Granen fick pynt. 

###

Blev tvungen att göra akutärende för att köpa tejp. Kom till Coop Zinken och ALL TEJP VAR SLUT.

### 

Soundtrack: 50 Cent "I'm the man".

PS Höll på att glömma. När nyheten om att Anders Sundströms utredning om Brommaflyget läggs ner kände jag mig tvungen att tjyvjobba lite. Jag uppdaterade en tidslinje som visar att flygplatsen varit nedläggningshotad till och från sedan 1983.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar