onsdag 5 augusti 2015

Nedräkning #torplife S05E43

Det har varit en dag med dåliga vibbar. Dåliga vibbar i mig. Barnen har varit glada och Helene och Axel åkte iväg med gott humör för en weekend i London på tu man (mor och son) hand. Jag däremot har brottats med dem där hopplösa känslan av vemod som slår till med oregelbundna mellanrum. 
"Du har ett svar moln runt dig idag" som Helene sa i morse. 
Så sant. 
Och som jag ogillar det. 
Ogud ska veta att jag försökt jobba bort det hela dagen. 
Det har gått så där. Men jag tror inte barnen har märkt så mycket och det är ju alltid något.

Det är som om allt tar emot. Oavsett vad det gäller. 
Det snabba stoppet på #Katrineholmsveckan gjorde inget bättre. Fast barnen gillade det. De fick sockervadd.

En ljuspunkt var meddelandet från brorsan som kommit fram till Thailand nu och som skickade en länk till en nystartad blogg. Den bör läsas såklart. Du hittar den här. 

Gräset blev inte klippt idag heller.

Och nya sängen från Ikea är ouppackad.

Inom en mycket snar framtid stänger vi dörren till årets torplife och åker hem och blir stockholmare igen. För att skriva artiklar om Slussen, SL och anti-byggdemonstrationer.

Det är som det är med den saken.

Jag ska ju börja träna på gym också.

Och jag har köpt en borrhammare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar