torsdag 2 juli 2015

Förstörd av superhettan #torplife S05E20

Jag ställde klockan i morse för att hinna träna innan supervärmen slog till. Det gick sådär. 
Jag gick upp och jag sprang, men jag kom inte undan hettan. Det var gassigt redan klockan halv åtta på morgonen.
Det är inte min kopp te, att springa i brännande sol. Om jag får välja mellan det och underkylt regn väljer jag det senare tio gånger av tio.
Jag pinnade på så bra jag kunde men det blev inte så långt. Det kändes som en dryg mil men det blev ett par kilometer kortare visade det sig när jag kollade på Runkeeper efteråt. 

Den där morgonrundan satt i hela dagen sedan. Vi drog till stranden redan före lunch och var inte tillbaka förrän vid sex. Jag kände mig rätt mör redan innan vi gick iväg och ännu mörare när vi gick tillbaka. 
Men det hade inte funnits något bättre ställe att vara på idag än på @världensbästabadstrand

Det är 24 grader i vattnet!!!

Ungarna var i flera timmar. Dessvärre fick de betala med brända ansikten.

För övrigt fick jag ett förfrågan om ett nytt jobb idag. Det fick mig inte att bli exalterad.
Men ställa lite detaljfrågor kan man ju alltid göra, för att få lite mer koll på vad det är för ett jobb egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar