torsdag 25 juni 2015

You suck big log #torplife S05E14

Jag gick ut i vedboden för att hämta ved (!)  
Där fastnade blicken på en stor kaxig bit körsbärsträd som bara låg där på marken och var störig. 
Jag lade upp den på huggkubben och drömde till med yxan. 
Swisch donk. 
Inget hände. 
Swisch donk. 
Swisch donk. 
Swisch donk. 
Nu började jag bli förbannad. Jag drämde till igen, så att yxan fastnade i träbiten. 
Sedan fortsatte jag att hugga, fast uppochner. Alltså med yxhuvudet neråt, not huggkubben. Det är ett klassiskt trick mot sega bitar. 
Swisch donk klunk ner i marken i två bitar

Det funkade!

Jag utnämnde mig till fucking Master of vedboden och gick in.

I övrigt har jag sprungit i dag. En knapp mil i 4,27-tempo. Det kändes inte alls bra. Efter maraton har min kropp spelat humungus fungus med mig. Det känns som om jag väger ett ton.

Well well det lär väl ge sig.

Imorgon ska jag in till Katrineholm och handla en ny slips. Fläcken på den (!) jag har går fan inte bort trots behandling med sidentvål. Det vankas bröllop nämligen. Inte mitt eget dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar