fredag 26 juni 2015

Luftgevärspromenad #torplife S05E15

Att skjuta luftgevär är kul. Att skjuta luftgevär med två elvaåringar är roligare. Det största barnet har en kompis på besök = perfekt läge att ta fram geväret.
Vi drog ut i skogen för att jaga djur. 
Nä jag bara skojade, jag är ju vegetarian för fan. Hur skulle det se ut? Gå ut i skogen och skadeskjuta småfågel (möss undantagna)? Not good. Kvinnan som passerade i bil tittade konstigt på oss redan som det var. Och då sköt vi ändå bara på burkar. 
Well well. Jag demonstrerade min enhandsstil and that's that. 

För övrigt hamnade jag vid grillen (!) idag. Vid grillen. Men min tes håller, det är elden vi är ute efter, inte matlagning på glöd. Ungarna var eld och lågor (virvel crash) till en början (så länge det brann) och kastade pinnar och gräs och grejer i klothelvetet och var skitduktiga på att sköta allt men när det blev dags för själva grillningen... JAG ensam kvar. Jag som är helt jävla värdo på att grilla. Men men, burgare och vegetariska plankor kan man ju äta i princip sönderbrända utan att något förstörs i grunden. 

Badat har vi gjort också. Halleluja. Efteråt ringde jag min morsa och sa att det var typ rekordvarmt i vattnet, att ungarna hade legat i i flera timmar och att jag aldrig varit med om så "badkarsvarmt vatten i sjön". 
Morsan ba: "Nämen vad konstigt, det har ju inte ens varit någon värme i luften".

Det var skojigt tyckte jag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar