måndag 22 juni 2015

Hämnd #torplife S05E11

Marc Marons intervju med Barack Obama kom ut idag. Den var okej men inte fantastisk. Mycket på grund av för få frågor.

Refused nya platta har också släppts men den har jag inte hunnit lyssna igenom än.

Nya säsongen True Detective får vänta tills Helene är tillbaka på torpet.

Viktigare än allt ovanstående är att jag vann mot musen. JAG VANN!!!
Dessutom TVÅ GÅNGER!!! För det var ingen mus jag krigat mot. Det var möss. Och båda åkte dit inatt. Den ena dog när den skulle ta ett bett av geléhallonet som fällan var riggad med, den andra när den skulle glufsa i sig russin.

Jag kände mig dock inte så glad när jag möttes av den synen i köket i morse. Mest besvärad. Men jag gjorde vad jag var tvungen att göra och återförde de stackars små (o)liven till moder natur.

Ungarna satte fingret på min tvehågsenhet med den mycket berättigade frågan:
"Varför vill du döda mössen när du inte tycker om att döda djur?"

Jag sa att möss är omöjliga att stoppa och att det inte är okej att springer omkring och bajsar i köket och försöker äta allt de kommer åt, hur gulliga de än är. Men inombords hatade jag mig själv lite också. Å andra sidan kan jag skriva upp det hela som en sedelärande historia om att vuxna (och därmed världen) inte är svartvita.

PS. Apropå den där Mike Judge-intervjun jag yrade om igår så har jag börjat kolla på HBO-serien Silicon Valley, som han skapat. Det är precis så bra som Helene sagt i ett års tid. DS

PS 2. Ungarna och jag tittade på Disney-rullen Mulan idag. Den var så bra att vi var tvungna att gå ut i skogen efteråt och krigas med pinnar. Sådant är det bästa, när en kulturupplevelse ger direkt effekt i form av pepp. DS igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar