tisdag 23 juni 2015

Mer död, Icona Pop och Refused #torplife S05E12

En underbar sak jag såg idag. En fågel som tog ett bi i luften. Jag satt i en solstol på gruset och hörde något i luften. Det var en stor insekt, vad långsamt den flyger, hann jag tänka. Nästa sekund: SNAP! Hej då insekten.

Det har varit värsta fågelskådespelet på tomten hela dagen. Två av de gamla fågelholkarna rymmer ungar som är svinhungriga och deras stackars föräldrar flyger fram och tillbaka som galna.

Sonen har upptäckt att Icona Pop har gjort fler låtar än I love it vilket resulterade i att vi lyssnade på hela albumet på svinhög volym tre gånger på raken. Han har därmed också lärt sig innebörden av album och konstaterat att Dolly Style inte gjort något album, utan bara två låtar.

Själv har jag lyssnat igenom Refused nya. Den är fan svinbra. Svinbra. På allvar. Jag är mycket glad för detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar