onsdag 25 mars 2015

"Glöm din dröm" och "bowla med gamar"

Glöm din dröm är mitt favorituttryck just nu. Jag skrev det i en ingress i dag men min kollega Karin tog vänligt med bestämt bort det. Jag protesterade högljutt men inte på allvar. Det passade inte perfekt i sammanhanget. I andra sammanhang däremot, nästan vilket som helst, funkar det alldels utmärkt.

Vill du följa med på Band of Horses?

Glöm din dröm.

Vill du ha en spark i munnen?

Glöm din dröm.

En annan kollega – chef rättare sagt – tycker att "bowla med gamar" är ett fantastiskt uttryck. Det förstår jag ingenting av men bilden det skapar är ju kul. Bowlande gamar. Känns hotfullt.

Jag ska försöka peta in det också någonstans. I en artikel.

För övrigt har jag skaffat den här Carousel-appen som är knuten till Dropbox där jag sparar alla mina bilder. Den visar automatiskt vad jag gjorde just i dag för ett, två, tre och fyra år sedan. För två år sedan idag besökte jag Tjuvgods på Valla torg. Där träffade jag den här trevliga mannen, Curre Cederström.

// AJ






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar