måndag 17 november 2014

Ur kurs, ny webb och nya löparskor

Jag har nu avslutat min måndagskurs i webbredaktörsskap. Jag tänker inte göra något utlåtande här utan konstaterar att den är över och att jag är tillbaka på jobbet imorgon. Där händer det grejer. I dag tändes äntligen nya sajten www.stockholmdirekt.se vilket är en responsiv och enklare variant än den vi haft tidigare. Dessutom lägger vi där ut alla Stockholmsnyheter på ett och samma ställe för den som vill ha det så. Det går fortfarande att surfa in på www.sodermalmsnytt.se och de övriga titlarna men det är inte längre ett krav för att skaffa sig totalkoll.

Jag passade på att bidra lite från kurssalen då en byggställning plötsligt rasade ner utanför lokalen och krossade en bilruta. Det fick bli en liten puck i tidningen.

Överlag förlöpte förstadagen fint med nya sajten.

Roligt är också att vår tidigare krönikör och vikarie @crj138 börjat jobba hos, liksom @sofipropp och inte minst klippan @goldgosse.

Dessutom har jag ju fått äran att jobba alldeles intill @micketoll och @karinulfsdotter, sådana jävla stjärnor.

Som pricken över i, hann jag köpa ett par nya springskor i dag. Jag återkommer med utlåtande efter premiärturen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar