söndag 16 november 2014

Sprang 23 kilometer och hittade några fina platser

Det är ett alldeles utmärkt sätt att upptäcka andras och den ena staden genom att springa i den. Helst då åt nya håll än vad man är van vid. Idag testade jag att springa en dryg mil åt Nacka-hållet och det var ett bra drag. Kolla bara på gamla Sickla outlet jag sprang förbi, eller den skönt barackliknande thaikrogen i Nacka.
Vackra ställen jag aldrig sett förut.

Själva löpningen gick bra även om vänster vad började ömma efter cirka 15 kilometer.

Traditionsenligt kombinerade jag söndagsspring med podcasten #mattssonhelin De pratade en del om Aftonbladetrapporten. En aspekt som inte får utrymme är hur den kommer att påverka bilden av Aftonbladet som arbetsplats. Enligt mig ger rapporten en bild av Aftonbladet som en långt mindre rolig och kreativ arbetsplats än tidigare trott. 

En för mig mer glädjande sak med rapporten är att min arbetsplats ligger bra till på många sätt, just när det gäller att ta tillvara reportrarnas egna idéer och ha korta beslutsvägar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar