söndag 27 oktober 2013

Vem hittar digitala dagböcker i framtiden?

En granne och vän dog nyligen. Hon var gammal. Döden var väntad.
Hennes släktingar har gått igenom hennes efterlämnade saker och har hittat fotografier i papper, brev på papper och dokument av olika slag i papper.
Vad kommer jag och Helene lämna efter oss i pappersväg?
De senaste åren har jag varken skrivit dagbok på papper eller tagit bilder som finns på papper. Jag har gjort ett stort antal blogginlägg och har en väldig massa filer på en gammal extern hårddisk och ett Dropbox-konto. Dessutom en hög konton på olika sociala medier. Pappersbaserade ord och tankar är det sämre med. Jag antecknar fortfarande i spiralblock med penna på jobbet men de kråkorna är inget värt för eftervärlden.
Jag ska börja skriva dagbok på papper. I en liten fin bok. Små anteckningar om viktiga och oviktiga saker som händer.
Inte för att någon v i l l hitta de i framtiden utan för att någon k a n.

För övrigt lyssnar jag just nu på senaste avsnittet av Mattsson & Helin, där Aftonbladets politiska chefredaktör Karin Pettersson ersatt Jan Helin.
Jag slås över att hon flera gånger låter lite som Karin Wanngård (S), oppositionsborgarråd i Stockholm.
Är också Pettersson från Västerort månne?


@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar