söndag 13 oktober 2013

Today is a run day – Hässelbyloppet avklarat

Lätt förkyld tänkte jag skita i dagens Hässelbyloppet. Känslan blev inte bättre av att jag inte fick tag i Patrik som jag skulle springa det tillsammans med, varken via sms, telefon eller Facebook. När jag istället frågade hans flickvän fick jag ett kryptiskt meddelande om att han "slarvat bort både sig själv och sin telefon".
Men solen sken och temperaturen visade på perfekt löparväder...
Jag tog tunnelbanan till Hässelby gård och gjorde mig redo. Jag bestämde mig för att springa helt utan egen klocka och bara lyssna på kroppen och ta det lugnt om nödvändigt.
Jag tog rygg på andra som höll ett lagom tempo och försökte ha så kul som möjligt.
Det gick över förväntan visade det sig. Jag slog personbästa med 42.56 på 10 kilometer.
Nu är det bara att hålla tummarna så att jag inte blir sjuk på riktigt.



På väg dit.



Uppvärmning.



Under loppet.



Det bästa: dricka, banan, kaffe och bulle efteråt.



Det känns liiite varmt i huvudet på något sätt.

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar