måndag 21 oktober 2013

Rödgula löv och hardcore




I morse låg frosten på marken när jag gick till jobbet.

Jag tycker om hösten så länge det är torrt på marken. Torrt och kallt och krispigt är bra. Det är ett väder som alltid får mig att tänka på gymnasietiden i Katrineholm. Jag vet inte varför riktigt men så är det. Duveholmsgymnasiet, veganmat, och hardcore-spelningar på Huset (vila i frid) hänger ihop med detta väder.
Jag och Johannes brukade referera till "gymnasiekänslan"när vi knallade ner för höstfärgade backar i Gamla Masthugget i Göteborg. Vi förstod genast vad den andre menade.

Det är längesedan.

Dagens promenadsällskap bestod av helt andra personer. Fyra själar från Direktpress Stockholm-redaktionen. Vi tog en snabblov på lunchen för att jaga bort måndagsdemonerna. Det gick väl sådär. Fast lite bättre blev det nog.

Soundtrack för dagen: Touche Amore.


TS, JH, PB, MT.

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar