tisdag 23 juli 2013

#torplife dag trettiosju – röd färg och usel "torskfilé" på Klifv Inn




Ur boken "Rules of the Game".

Handlar färg på Cheapy. Och lite sandpapper, en pensel och lacknafta. Det är dags att måla diskbänken. Röd får den bli. Jag ska bygga ny grej också. En tillredningsbänk. Jag fick en överbliven regel av min pappa när vi var inne i stan i dag för att låna böcker på bibblan och tvätta. Den nya bänken blir ett projekt att rulla igång senare i veckan. Frågan är hur jag ska få till själva skivan...

##
Vi bestämmer oss för att äta lunch på Klifv Inn. Den vegetariska lasagnen är helt okej. Den vanliga också (enligt barnen) och Helene och Klara ger kycklingen godkänt. Min pappa däremot är inte alla nöjd med "torskfilén", som visar sig vara panerad fulfiskfärs. "Det är sådan fisk man får i skolmatsalen" som pappa säger.
Han klagar. Kocken säger att han köpt den som torskfilé men ger pengarna tillbaka.
Strax kommer ett nytt par till krogen. Kvinnan beställer också torsken. Hon sticker kniven i den och gör samma observation. "Det är ju skolfisk!" Den skickas omedelbart tillbaka ut i köket.
"Jag vill ha en lasagne istället" säger hon.
Mannen hon kommit med är mycket uppbragt.
Kyparen ser trött ut.

##
Eftermiddagsfikar på Sköna Gertruds kafé på torget. Dricker svart kaffe och äter en knäckande god cheesecake med jordgubb. Hela fiket är toppen. Väl värt! Inte en skolfisk så långt ögat når.

##
Jag får reda på att Niclas, en före detta kollega till mig som numera är sambo med min nuvarande kollega Elina, har spelat football och dessutom varit grym.
Jag måste ringa honom för lite regelhjälp. Det är ännu oklart vilket lag han håller på i NFL.

##
TheMMQB har en artikel i dag om hur det är att vara gay och spela i NFL. Den ska jag läsa nu.

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar