torsdag 25 juli 2013

#torplife dag trettionio – Läppebadet, no thanx

Vi gör något annorlunda. Tar bilen till en annan badplats än den vanliga. Läppebadet.
Det är ett felsteg.
Men det är svårt att förutse.
Jag ringer för att kolla om man kanske slipper att laga lunchmat.
Jodå, det finns både varm korv och färdiga mackor, säger kvinnan i campingreceptionen.
Vi packar bilen och kör de två milen. Vi knallar ner till stranden och möts av en grön gegga.
Vi inser att bad är kört.
Vi går upp till kiosken för att köpa korv istället.
Där möts vi av deppigaste depp. Urplockat. Dåligt skött.
Vi kör två mil tillbaka, till vår vanliga badplats. Slutet gott allting gott. Solen gassar. Brorsan kommer. Det är stoj och glam.

Men Läppebadets camping, nej det får minus i kanten. Deras personal borde haft vänligheten att informera om att just bad inte är en bra idé för tillfället på grund av att Hjälmaren blommar.

##
Training camp är igång. Jag tror jag överger Oakland Raiders för
New York Jets. Jo det blir nog så.

##
Vi köper pizza till middag. Pizza i Äsköping. Där sitter Stig och Birgitta. De uppdaterar mig om barnen.
Jag minns en gång för länge sedan när Stig hämtade mig och Mattias och några till en sen natt i Köping i samband med Raj Raj, men det är inte värt att prata om. Det är bara ett sådant där minne man inte varför man har, som inte är något speciellt.

##
Vi avslutar kvällen med att hälsa på Anna och Emy. Barnen vill aldrig åka. Lillsonen skriker hela vägen hem.

@a_jennische


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar