söndag 7 juli 2013

#torplife dag tjugoett – en och en halv mil



Jag vaknar klockan 06.11. En fluga. Någonstans i rummet gömmer den sig för att så fort jag slutet ögonen igen sätta sig på mitt ansikte. Jag vill slå den hårt. Jag gör några fåfänga försök sedan inser jag att jag måste gå ut och kissa. Rullgardinerna gör det svårt att avslöja vädret men utanför dörren möter mig en strålande sommarmorgon. Daggen glittrar i gräset. Löven i eken rör sig långsamt i en ljum vind och solen dominerar på himlen. Gårdagens öl känns faktiskt inte alls konstigt nog. Jag bestämmer mig för att lägga ner alla planer på att somna om och sticka ut och springa istället.
Jag dricker vatten och äter en banan och sedan drar jag iväg bort mot Björkbacken. Jag tar vägen över Pepparkällan och Gimmersta och tillbaka vid fyrvägskorsningen i skogen tar jag Rökärrssvängen förbi Aspen på väg tillbaka. Det blir 1,5 mil. Det är en bra morgon. 
Ungarna vaknar när som helst. Bäst jag går in.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar