onsdag 10 juli 2013

#torplife dag tjugofyra – morgonlöpning med #mattssonhelin

Jag gläntar på rullgardinen. Det regnar. Klockan är strax efter 06 och jag är ensam vaken. Det är avsiktligt den här gången. Jag somnade tidigt i går och planen är att springa en morgonrunda.
Jag ställer mig på farstubron och tvekar. Det är inte kallt men regn är regn. Deprimerande. Jag känner mig allt annat än pigg och kraftfull. Men det är skönt att vara ensam en stund och det är bra för huvudet att röra på sig. Jag knyter skorna och ger mig iväg.
Jag lyssnar på ett nytt avsnitt av Mattsson & Helin, det nästa sista innan jag bränt av allihop. Det är ett utmärkt sällskap. Jag tycker särskilt om att de pratar en del om lokaljournalistik, om behovet av sådan och den svåra omställning alla tidningsföretag är uppe i. Jag saknar däremot ett resonemang om att många lokaltidningar till stor del har sig själva att skylla. Inte bara när det gäller saktfärdig digitalisering utan även när det gäller innehåll. Jag tror att många lokaltidningar lockar färre läsare/prenumeranter för att de innehållet för lite material som känns viktigt, roande och engagerande. Tilltal och läsarnärhet är andra områden som kan utvecklas på många håll tror jag.
Jag tänker på det när jag närmar mig sista skogsstigen. Avsnittet är slut lagom när jag är tillbaka på farstubron. Jag dricker två glas vatten och sätter på kaffet.
Det regnar alltjämt.

@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar