torsdag 11 juli 2013

#torplife dag tjugofem – flykt via Bleacher Report





Jag läser Bleacher Report och fastnar direkt. Hösten 2013 ska ägnas åt NFL.
Jag mejlar min kollega och beskriver peppen. Jag behöver någon med mig i detta nya intresse, någon som vill gräva ner sig tillsammans.
Han nappar, om än något motvilligt till en början.
"Ett tecken på lappsjuka, eller bara en genuin nyfikenhet på nya grejer?" skriver han.
Jag svarar att lappsjuka är bra för både skaparlust och nyfikenhet och att vi bara måste köra den här grejen. Det är dags att välja lag, dags att lära sig reglerna, dags att se en match eller två. Jag har aldrig ens sett en hel match men älskar hur spelet och spelarna ser ut. Det är hårda tacklingar men samtidigt mest som schack. Det finns hur mycket som helst att grotta ner sig i. Som alla termer; wide recievers, corner backs och special teams och tusen tusen fler.
Det blir kul.
NFL 2013, here I come.

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar