fredag 31 maj 2013

Betalar för att slippa byta hjul på bilen

Bättre sent än aldrig som det heter. Jag får åtminstone sommarhjulen på plats före juni. Det är visserligen inte dubb men det är djävulskt onödigt att ligga och köra på vintervarianten. Förutom att det drar mer soppa så antar jag att även odubbade vinterhjul bidrar till mer slitage och utsöndringar av giftiga partiklar än sommarditon.
Fast sanna miljövänner kör ju inte bil överhuvudtaget. Någon gång i framtiden, när barnen blivit större, hoppas jag få med mig min sambo på att sälja den.




Men det dröjer.
Nu gäller det först och främst att någon på Mekonomen vid Globen ska ta bort fyra hjul och sätta dit fyra andra så att jag kan åka hem igen. Var här redan 06.55 (ändå bara tvåa i kön) och är lovad att det ska bli gjort "på en gång". Det gillar jag.
Tänk om man jämnt fick höra:
"Du kan vänta här, vi fixar det på en gång."
@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar