tisdag 28 maj 2013

Ärendelistan vecka 21

Jag har glömt att göra en sammanställning av mina alster i förra veckans tidningar. Därför gör jag det nu. Inte minst för min egen skull.
Det började med en liten men mycket läst sak, att döma efter de mejl som kommit in.
Well, då kör vi.
Historien om den ensamma balkongen. Kanske blir det en fortsättning.
Polisen på Medis vill testa nya grepp för att minska våldet vid hemgång på helgnätterna. Gruppchefen förslår klassisk musik på perrongen.
Klacksparken om hur mobilstörda vi blivit (mest på gott enligt min personliga åsikt) var kul att göra och blev fin att titta på.
Lägre snackispotential men desto högre folkbildningspoäng får den här kakan om hur EU påverkar Stockholm. Det är alltid en utmaning att förklara komplicerade saker på ett enkelt sätt.
Bilder på fordon som blockerar cykelbanor är en Facebook-grupp som många av stans cyklister finner nödvändig.
Ja det blev en bra produktionsvecka med tanke på att jag fick vabba en del.
Visst ja, jag skrev ju den här om Hagastaden och den här om bygget i Karl Staafs park också.

-- Uppdatering --

Apropå parkbygget uppmärksammar min kusin Erik Jennische att jag och alla andra (jo nästan) stavar fel på Karl Staaff

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar