fredag 10 maj 2013

Ärendelistan vecka 19



När jag tappar lusten på jobbet brukar jag tänka på vilka jag jobbar med. Då känns det bättre.

Det har varit kortvecka igen. Det är både bra och dåligt. Vi älskar väl alla att vara lediga, men i den här deadline-branschen betyder en röd dag eller två som regel att man måste göra ungefär samma sak som vanligt fast på kortare tid.
Hur som helst har jag skrivit om damfotboll den här veckan. Om ett stundande EM som Stockholms stad inte bryr sig nämnvärt om.

Vidare blev det en grej om bristen på idrottshallar på Södermalm. Hallen i Sjöstadsskolan står tom varje kväll efter skoltid trots att föreningarna står på kö för att få använda den. Varför? Ja det är frågan. Staden skyller på rektorn och rektorn i sin tur skyller på staden för att den inte hostar upp den halva miljonen som krävs för att byta ut låsen på dörrarna. Det har varit status quo i sju år. Men nu säger stadsbyggnadsborgarrådet Regina Kevius att det får vara nog.

För övrigt har jag producerat en del utanför arbetstid också. Jag och syrran Johanna har ju prånglat ut första avsnittet av Syskonpodden. Don't miss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar