lördag 11 maj 2013

Trådlöst tangentbord till Iphone – en hit

Jag har köpt ett tangentbord till min Iphone. Egentligen är det tänkt att användas till en platta men varför köra på en gammal och stor Ipad 1 när det går lika bra att köra direkt i en piggare telefon.
Att skriva blir en helt annan grej jämfört med att dutta på skärmen. Fortare, säkrare och med den härliga känslan av tangenter som trycks ner.
Jag saknar tangenten delete och det är ovant att behöva kombinera ett tangentbord med att peka på skärmen, i övrigt känns det som en hit.

Visst tar det mer plats än enbart en telefon men å andra sidan klarar jag mig nu utan laptopen i flera situationer jämfört med tidigare. Den här lösningen gör det helt möjligt att renskriva anteckningar - jag rentav skriva hela artiklar - utan att behöva knäppa på min trötta jobb-HP. Det går till och med att göra på bussen.

Det lilla formatet på själva tangentuppsättningen är jag inte van vid sedan tidigare med det går förvånansvärt fort att jobba upp hastighet med min skruvade variant av pekfingervals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar