måndag 1 april 2013

En vedhög, en vedhög ge mig en vedhög


I stället för dator, telefon, penna och block.

Trädet efteråt.
Någon klok person skrev eller sa någonstans att typ det enda som krävs för att bli lycklig är tillgodosedda basbehov samt en vedhög, en yxa och någonstans att elda.
Jag tänker på det varje gång jag gör någonting som påminner det allra minsta om att hugga ved. Senast i dag när jag hjälpte svärmor att klippa fruktträd. Det är något djupt tillfredsställande med att ägna sig åt fysiskt arbete utomhus. Jag hade förmånen att få göra det ostört dessutom och då blir effekten ännu större. Man tänker bra under tiden och efteråt har man en skön känsla i kroppen.
För övrigt har jag glatt mig åt att barnen har varit glada och att min sambo inte är hårt förkyld utan bara lite vanligt förkyld.
Dessutom verkar mina negativa spaningar om framtiden gett önskas effekt. Det blev ingen heldag på Växjö-akuten.
@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar