söndag 31 mars 2013

Medelåldersmetal – är det samma som ungdomsmetal?



Bring Me the Horizon.
Jag vidgar mina musikaliska vyer. I dag och i går har jag enbart lyssnat på band jag vet är dåliga. Eller trott mig veta. Band som spelar "metal" men där sången ofta är ren och melodisk och inslagen av synthar och elektronik konsekvent syftar till att skapa en så emotionellt kraftfull ljudbild som möjligt. Ni vet, band som Bring Me the Horizon, Killswitch Engage, As I lay Dying, Soilwork, Katatonia etc etc.
Jag har efter denna djupdykning insett att jag gillar det. På riktigt. Det passar inte jämt men istället för att lyssna på lättlyssnad popmusik inland kan man ju lika gärna lyssna på lättlyssnad ungdomsmetal.
Det är mina nya giv. Som jag skrev på Twitter i går. "Vid 35 års ålder har jag insett att dålig musik är bra. Ibland. Och att det är okej".
Lyssna själva här, här och här.
@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar