söndag 31 mars 2013

Blondinbella och Skånerost – such a kick in the face




Ja, jag hör dig (till den lilla människan i sängen bredvid), jag hör dig. Ja, jag är vaken.
Började dagen med att snabbt ta reda på om telefonen ställt om klockan som den ska. Är alltid nojig för att det där ska fela. Gick till köksklockan och såg att den visade samma! Trodde jag. Men det var förstås fel. Det är en gamla klenod tillverkad i en svensk fabrik någon gång när grejer tillverkades för att aldrig gå sönder (vilket den aldrig kommer att göra) men ställa om sig själv, nej.
Sedan drog jag på kaffe. Inser att jag är oförbätterlig. Jag älskar Skånerost och tycker att det är så kaffe ska smaka. Jag är ej för den nya flugan med citron-, te-, och eukalyptuskryddat blaskbrygg. Nej, svart, beskt och hårt ska det vara.
Fuck vad jag babblar. Det är för att jag läste den här bloggen direkt på morgonen. Fick feeling. Blondinbella är så härligt positiv och gör grejer hela tiden. Hon skriver om allt och inget och det är ju fantastiskt. Det är vad jag gillar med bloggandet. Man gläntar lite på vad man vill och för de flesta är det nonsens men för andra är det knark.
Jaja. Nu till kaffet.

Ska ut på järnvägarna i dag. Nu har sonen fått vara i karantän tillräckligt länge för att palla en tågresa till mormor och övriga familjen. Blir bra. Har tagit ledigt både tisdag och onsdag så det blir ju en riktigt påskhelg ändå.
@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar