söndag 16 oktober 2016

Hittade det första avsnittet av min och syrrans pod

För tre år sedan ungefär hade jag och min yngsta syster en idé om att göra en podcast ihop. Vi tyckte själva att pitchen var grym:

”Andreas och Johanna är äldsta och yngsta syskonet i barnaskara av fyra. Trots att dom växt upp tillsammans i samma hus på landet har de inga som helst minnen av varandra. 
I Syskonpodden försöker de ta reda på vad som hände på vägen.”

Det blev bara två avsnitt. Fast det andra gjorde jag lite kuppartat tillsammans med min andra syster istället. Sedan gick luften ur oss allihopa. Båda avsnitten låg på Itunes ett tag men eftersom jag slutade betala avgiften har de tagits bort. Avsnitt nummer två finns på Soundcloud men det första, premiäravsnitt och lite av en programförklaring, trodde jag var förlorat för alltid. Tråkigt har jag tänkt, för jag gillade att spela in det och jag tror att jag och Johanna var något bra på spåret där.
Men i dag hittade jag det! Jag hade tydligen lagt upp det på en podcast-community som heter Podomatic och där ligger det kvar.

Jag lyssnade på det tidigare i dag och det var bättre än jag trodde faktiskt. Bitvis riktigt bra.
Kanske vi skulle fortsätta på något sätt. Att spela in och klippa (minimalt men ändå) var roligt. Det går ju alltid att byta ämne...

Den som känner sig hugad att ta sig an personliga (och fragmentariska) berättelser om min och min syster Johannas gemensamma (?) uppväxt hittar Syskonpodden här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar