tisdag 12 juli 2016

Min granne raggaren och Power Meet #torplife S06E28

 
Det finns ett garage bredvid torpet som hyrs av två män i sina bästa år. Förutom att de är i sina bästa år råkar båda ha samma namn. Vi kan kalla dem för Nicke. Nicke är för övrigt också ihop med Nickes syrra. Eller inte längre förresten, för Nickes syrra har enligt obekräftade uppgifter... ja det hade hänt något.
Hur som helst. Nicke den första, det är han jag känner, har köpt en ny bil som han håller på och finurlar med. En gammal Oldsmobile importerad från staterna. Bred som en tresitsig soffa och lång som en båt är den. Nicke visade upp hur han lagat golvet i den. "Det fanns inget golv alls i an när jag fick an". 
När vi stod där kom vi in på Power Meet. Han hade inte varit där i år. "Det börjar bli för mycket. Man orkar inte åka dit längre. Det är bara krångel". 
 
Nicke hade läst lite sporadiskt om rånet på arrangören Kjell Gustavsson och var inte förvånad. Det är bara kontanter som gäller på Power Meet och "de som gjorde det hade koll", sa Nicke. 
Enligt honom har hotet om att arrangemanget nu läggs ner yppats ett antal gånger förr, när Västerås kommun hotat med att höja hyran för arrangemanget till exempel. 
"Och då har han bara helt lugnt sagt att jaha då tar jag det här till en annan kommun... Det är en sniken jävel det där".
Ja vad det jag. Oldsmobilen är fin hur som helst. Någon gång i framtiden ska jag köpa en pickis av Nicke. En mattsvart. Med customlack som Nicke säger. 
 


Notera också hur han vill få allt att handla om invandringen...
Sniken var ordet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar