tisdag 21 juni 2016

Together we're stronger, som det heter #torplife S06E09

 
Jag älskar mina barn över allt annat och jag älskar att ha lång semester och tillbringa all denna tid tillsammans med dem. 
Men. 
Ibland är det förjävla jobbigt med barn. 
Ibland är barnen förjävla jobbiga helt enkelt. 
Idag har det varit en dag när den tanken har slagit mig, fler än en gång. 

Svärmor åkte hem idag och kanske var det det som gjorde att alla kom lite ur balans. Eller så har det varit vädret (ostadigt med regnskurar) eller den ständigt närvarande slumpen. 

Tjafs, bråk och tjat. Och en pappa (läs jag) som var lite för trött för att orka vara pedagogisk vilket ju såklart förvärrar läget. 
Well well.
"Ibland är man bra, ibland är man dålig. Man gör så gott man kan" som jag sa till pappa igår varpå han skrockade medkännande. 

Jag hoppas att vädret hjälper till imorgon. Det vore fint med badväder. Det kan hålla alla ungar sysselsatta och glada i flera timmar. 

###

PS Kriget med vanliga vattenfyllda ballonger som jag och ungarna hade med varandra på gräsmattan i förmiddags var väldigt roligt, i exakt fyra minuter innan ett av barnen stormade iväg både ledsen och kränkt DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar