onsdag 22 juni 2016

Två döda möss #torplife S06E10

 
Nej det finns inga möss här. Detta är djungelån vid sjön. 

Äcklet.
Två svullna döda möss ligger och skvalpar i hinken under utediskbänken. 
Först tror jag det är någon form av tyg eller snörtrassel. Det är det tyvärr inte. 
Ungarna är fascinerade och går fram och tittar noga. Jag slänger ett lock över alltihop och bär iväg skiten. Tyvärr tappar jag den halvvägs på väg ut mot ängen så liken ramlar ut på gräset. 
Jag låter de ligga. Naturen lär se till att de är borta snart ändå. 

###

Solen skiner några timmar efter frukost och vi drar till stranden. Helene är i stan och jobbar så det är jag och ungarna. 
Vi badar några gånger. Äter tunnbrödrullar och kakor. Går hem. 

###

På kvällen börjar det regna. Jag lägger mig i hängmattan på vinden och lyssnar på andra halvlek i matchen Sverige-Belgien. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar