söndag 15 maj 2016

... och sönerna flamberade mackor så det flög brända kanter överallt #blogg100

 
Vi tog genvägen hem. 

Jag och barnen har varit inne idag. Helene åkte iväg för att fixa lite på annat håll och jag stannade hemma. 
Det var inte kul väder och ungarna trötta. 
Jag bokade genast tvättstuga och tänkte: "ja va fan de roa sig själva, hänga med och tvätta eller ha tråkigt". 
De valde det senare. Det fanns inget att göra (OBS gäller ej den äldsta han kan spela dataspel i veckor i sträck), det var en tråkig dag och inget var speciellt. 
Vad är grejen med att det ska vara speciellt hela tiden!?
"Det kan inte vara speciellt varje dag, då är det inte speciellt" sa jag pappamässigt och gick ner i tvättstugan igen. 
Där nere slog det mig att klockan var halv tre och det borde ju ätas lunch även om det åts sen frukost. Jag tänkte: okej, vi promenerar till McDonalds! Jag slipper laga mat och ungarna får äta skräpmat. Dessutom är det något som alla tre uppskattar. 
Vad fick jag för detta tro. 
"Å, måste vi?" frågade det stora barnet.
"Näääääj jag ville inte gå ut!" sa tvillingsonen, alldeles för högt och i ett alldeles för aggressivt tonläge.
Då skiter vi i det, kontrade jag. 

Det fick dottern att gå i bitar. Hon VILLE verkligen gå iväg. 

Aaaaaaaaashhhhrrrggdhhjfj

Jag ändrade mig. "Då går du och jag, ni andra två fixar något själva". 

Vilket schackdrag. Jag och dotter åt en stillsam och småpratig lunch på McDonalds (vidrig vegetarisk wrap men vad gör en inte for the kids) och sönerna flamberade varma mackor så det flög brända kanter överallt hemma i köket. 

Ibland är det värt att ändra sig. Det kan sluta med winwin. 

Soundtrack: Angel Du$t

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar