tisdag 24 maj 2016

Dagens glädjebesked: jag har inte lunginflammation

 
Matsäck till barn ska göras den med

Stannade hemma idag efter en natt med feberfrossa och hosta värre än vanligt. På vårdcentralen var det så mycket folk att jag inte ens fick ställa mig i kön. "Vi har läkare som är sjuka. Om det är något du gått och dragit på ett tag får du vända dig till närakuten efter klockan fem" sa damen i receptionen. 
Efter klockan fem. Vänta i en hel dag när jag nu äntligen tagit mig tid för att kolla upp det här ordentligt. 
Jag ringde 1177 och sa som det var. "Vart kan jag åka istället?"
Huddinge. Till lättakuten på Karolinska i Huddinge. 
Sagt och gjort. 
Jag tog pendeln. 
Två timmar senare var jag kollad. Det var inte lunginflammation tack och lov. 
Förkylningsastma. Virus. Bara att vänta ut. 
Det är ju skönt att slippa penicillindoser och bakteriella infektioner men å andra sidan betyder det väl att jag får gå och känna mig halvrisig ett tag till. 
Febern verkar borta i alla fall. Ta i trä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar