fredag 1 januari 2016

Fint slut på 2015

Jag och mina sexåriga tvillingar gick ut på Årstabron redan vid halv fem för att spana på fyrverkerier. Vi såg en hel del och det var glada miner och skutt på alla håll och kanter.
Ännu mäktigare var det när jag och dottern (sonen var för trött) gick ut igen vid halv elva. På bron mötte vi två  tonårskillar som stannade när de hörde min dotter säga att hon älskade glittret på himlen.
"Ursäkta, vill ni ha en sådan här?" sa en av killarna och sträckte fram en stor smällare. 

Jag tackade och önskade gott nytt år och de svarade "detsamma" och fortsatte sin promenad.

Jag och dottern tände på, sprang iväg och fick en sprakande uppvisning ovanför våra huvuden. 

Hon tyckte det var övermäktigt. Stolt och glad gick hon hem igen.

Ett mycket fint slut på 2015. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar