fredag 12 juni 2015

Ny sommar nytt #torplife S05E01

Mormors begravning är över. Det var en prövning som alla begravningar är, men också en fin stund.
Nu är vi parkerade på torpet och därmed också officiellt semester för undertecknad. 

Så. Jävla. Skönt. 

Jag är så trött, och har varit det ett tag. Det blir en treat att få koppla bort nyhetsjakt och jobbtempo och få lägga kraft på annat några veckor. 
Otvunget häng med ungarna, otvunget häng med Helene, löparrundor över åkrarna, läsa böcker och dricka bärs i solnedgången.

Jag ska fixa ett bord också. Det vinglar och måste ha nya skruvar. Och klippa gräset som blivit svinhögt måste få sig en omgång. Helst redan imorgon.
Det känns som en ynnest att få klippa gräset i risiga gamla kläder efter en lång vinter med tangentbordsarbete. Eller ja, risiga kläder har jag ju jämt men nu fattar liknelsen.

Here We go #torplife

PS Jag är så trött att ögonen går i kors när jag skriver det här. Slutar nu. Puss. DS

Vyn från ladan.
Åt andra hållet ligger torpet, bakom häcken till höger.
Pappa, min svägerska Lydie, Helene och Hedda utanför församlingshemmet.
Älskade sommarbarn ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar