lördag 13 juni 2015

Slayer of grass #torplife S05E02

Jag har blåsor i händerna. Gräsmattan lät sig inte tuktas frivilligt och jävulen vad jag fick dra klipparen över de kaxiga stråna. Gång på gång fick den tjocka ängsmaterian motorn att stanna. Gång på gång drog jag igång muskedundret igen och krossade resningsförsöket.

Moahahahahaaaaa!

I'm the slayer of grass / lawnmover death /  I'm coming for you / gasoline wrath

Jag vann, men det tog tid och jag fick blåsor.
För övrigt har jag knäckt Coca Colas hemliga recept.
Det hände av en slump när vi satt ute och fikade. Jag råkade hälla en redig skvätt med citron- och limesaft i en halv kopp med kallt kaffe och tamejfan, det smakade exakt som avslagen Coke.

Nu vet ni.

Till protokollet ska också föras att jag, Hedda och Arvid har premiärbadat i sjön. Det var över förväntan. Jag tog några simtag och knattarna var i en lång stund.

Podcast
När jag gjorde dagens stora disk lyssnade jag på Atladottir & Bjurwald, det var ett ovanligt bra avsnitt även denna gång. De två sista har varit de bästa.
Jag håller med Atladottir när hon säger att mediernas överlevnad stavas smarta annonssamarbeten snarare än betalväggar och jag håller med Bjurwald när hon säger att public service borde prioritera fristående granskning högre än idag.


The killer.
Jag är brydd. Den här gamla bettan brukar brygga det godaste kaffet men nu har jag misslyckats flera gånger i rad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar