måndag 24 november 2014

Därför känns mina ben som trä

Som om de vore av trä.
Jag har träben i dag. Jag sprang sju kilometer i torsdags, lika långt i fredags, tolv kilometer i lördags och sexton i går eftermiddag. Det var längesedan jag kände ett så starkt behov av att vila som i dag. Men imorgon ska jag försöka trycka in ett pass igen. Ett kort åtminstone. Till jobbet kanske.
Om jag orkar ska jag pressa mig upp och springa till jobbet.

Apropå löpning är mitt försök att få andra löpare att ta en löparselfie för att publicera den på Instagram under vår egna hashtagg #dplöparselfie hittills varit allt annat än en succé. Men skam den som ger sig. Jag ska lobba för den några dagar till, det borde gå att få lite bättre snurr på det där tycker jag.

En sak som snurrat bättre är den här.

I morgon är en annan dag. Då tar vi nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar