tisdag 4 mars 2014

För ett tag sedan bestämde jag mig för att gilla hockey, det var det dummaste jag gjort #blogg100

No more. 
För ett och ett halvt år sedan ungefär fick jag för mig att börja gilla hockey. Jag tänkte det var dags för en sporthobby, ett lag att följa via internet och soffan. Som andra personer (män) jag känner gör och mår bra av. Fotboll är så sjukt tråkigt så det var aldrig något alternativ. Hockey däremot kändes... Nej det kändes ingenting, men det var lättare att fastna för kläderna, lagnamnen (NHL pratar vi då) och någon form av air som det går att gilla.

Jag gick ut hårt på Facebook och annonserade att jag behövde hjälp att välja lag i NHL att hålla på. Det blev en lång tråd. Vänner engagerade sig. En före detta kollega skrev en krönika och allt var bara kul.

Det varade inte länge. Jag hann inte ens försöka se en match innan allt roligt med Boston Bruins var borta.

En viktig anledning: Det är så sjukt töntigt när de börjar slåss. Om man vill slåss som sport (vilket jag kan förstå och inte på något principiellt sätt fördömer) ska man göra det i en sport där slagsmål är tillåtet enligt reglerna. MMA, boxning eller någon variant av brasiliansk våldsdans ni vet. Inte i hockey. Då blir det bara extremt fånigt. Och farligt. Vuxna män som inte kan styra sina känslor och måste kasta handskarna för att nita en annan utövare av samma icke-vålssport. Nej tack flöjtfighters.

Hockey är fan skit. I alla fall manshockey på elitnivå.

Jag tar tillbaka allt. Jag vill inte ha något lag att hålla på i NHL.

Good bye Boston Bruins. Good bye. Allt var ett stort misstag. Tack för ingenting. 

PS. I somras bestämde jag mig för att anamma NFL istället. Amerikansk fotboll. Det är en... annan historia. DS. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar