onsdag 5 mars 2014

Jag stänger av

Jag skriver artikel ett, artikel två och artikel tre. 
Brorsan ringer. Han är hos mamma och pappa. Han har bokat en tid för hälsoundersökning hos en läkare i Täby imorgon av alla ställen och kommer förbi på eftermiddagen. 
Vi lägger på. Säger hej och vi hörs imorgon. 
Jag cyklar förbi apoteket på vägen hem. Allt jag köper hade jag kunnat hitta på Ica mittemot. Där köper jag mjölk och bananer istället. Och en påse lösgodis åt min febriga ofru. 
Hemma lyssnar jag en stund på Martin Luuk och Kristian Luuk i Värvet. De pratar om estniska skolan och minnen och om hur Triumf tror att bröderna är. 
Jag fastnar inte. 
Jag stör mig på Triumfs röst. Det brukar jag inte göra men den här gången är det så. Jag stänger av och provtittar lite på Aftonbladet TV istället. Där direktsänds Partiprogrammet med Behrang Miri och Karin Magnusson, Fredrik Virtanen och Beatrice Ask. Jag försöker föreställa mig hur Virtanen står och lagar mat till sina barn, hur Miri lanserade idén om Tintin-bojkotten på Kulturhuset och hur det lät när Karin Magnusson och Åsa Linderborg delade på chefsskapet på Aftonbladet Kultur. 
Jag stänger av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar