söndag 17 november 2013

Mediasöndag

Mattsson & Helin har ett nytt avsnitt ute på ITunes. Denna vecka om onlinepublicering, värdegrunder för mediehus och tv med mera. 
Det har hört till ett stående inslag i mina söndagar sedan i somras då jag började lyssna på de båda kvällstidningsrävarna. 
Mediesnack blev det också, i alla fall lite grann, när jag träffade min vän Erik i Bergsgruvans lekpark tidigare i dag. Vi pratade om politiker i Stadshuset, bevakningen av deras politiska arbete samt om glappet mellan retorik och faktiska förslag och beslut. 
Det är en konst att göra bra bevakning av lokalpolitiken när så mycket av politiken går ut på att göra hönor av fjädrar samt på att framstå som mer stringent än vad som är sant. 

I morgon ska jag träffa stadsmiljöborgarrådet Per Ankersjö (C). En eller ett par frågor kommer ägnas detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar