onsdag 20 november 2013

DEN RÖDA DIAMANTPÄRLAN! HON TOG DEN RÖDA DIAMANTPÄRLAN!

Så sitter man där på jobbet, redo att beta av ganska mycket på den där ständigt växande att göra-listan. En hel dag skulle jag få jobba i dag var det tänkt.
Sedan ringde det, från förskolan.

Nu står jag i köket med en gryta på spisen, en uppkopplad dator typ bredvid och två fyraåringar som bråkar om en mobiltelefon i soffan. Den ena blev hemskickad och den andra följde med. Ett virus? En förkylning? Rabies? Time will tell. Så länge kokar jag den där grytan.

På P1 pratar de om barns försämrade kondition. Om man bedömer mina barns kondition utifrån deras förmåga att reta gallfeber på varandra och på mig är de i toppelitoppform. Sjukt vältränade. Två levande explosioner till människovalpar. Jesus Crust.
För tillfället bråkar de om en röd diamantpärla. Den ena valpen hällde med vilje ut en halv burk med platspärlor på golvet och någonstans i villervallan lade hon beslag på DEN FINASTE BÄSTA RÖDA DIAMANTPÄRLAN!!! 
Själv vägrar jag att hjälpa till med att plocka upp. Jag har istället sagt att jag sopar upp alla pärlor och slänger dem i papperskorgen om de inte tar upp allt själva.
Så kan det gå när det ringer från förskolan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar