tisdag 5 november 2013

"Klockan är fyra minuter i fyra"




Sten Nordin blir fotograferad av fotograf som blir fotograferad, allt i mörker.

Dagarna går. Jag har köpt en svart anteckningsbok i papper (!) som jag vare kväll skriver några rader i för att sammanfatta dagen. En dagbok helt enkelt. En icke offentlig dagbok men mycket oredigerade anteckningar. Det är ett fåfängt försök att dels spara något för eftervärlden (vem som nu skulle bry sig nämnvärt) och på samma gång ett sätt att spara viktiga privata händelser i någon form av arkiv.

**
På jobbet har det varit mycket politik. I går träffade jag finansborgarrådet Sten Nordin (M) för en längre pratstund och sedan pang på med direktrapportering från kommunfullmäktige via Twitter.
En lite mer spaningsaktig artikel har jag också jobbat med senaste dagarna. Den går att läsa på lördag och handlar om Stockholm som storstad. Typ.

När jag träffade Sten Nordin kan jag skryta med att jag höll tiden perfekt och ändå hann få svar på a l l a frågor jag kommit för att få svar på. Det är inte så roligt att noggrant förbereda sig alla gånger men det är ju alltid värt det efteråt.

**
Karl-Ove Knausgård har nu blivit en del även i mitt liv. Jag har snart lästa första delen i Min kamp-serien och jag är fast. Beskrivningarna av att vara förälder är flera gånger skrämmande på pricken. Vilket jag aldrig förstått om jag inte själv haft barn. Det är också lite skrämmande att han skriver om en barndomsfantasi som jag också haft. Jag har också, som barn, fantiserat om att det sticker ut långa knivar eller svärd från sidan av bilen vi åkte med hela familjen som skoningslöst kapade allt vi passerade utanför. Vad betyder det?

***

Black Flag har tydligen släppt en ny skiva. Jag lyssnade på första halva låten och hatade det.

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar