fredag 30 augusti 2013

#torplife en snabbis bara




Femton mil. Det är inte något långt avstånd i vår globala värld. Ändå kan världen upplevas något väldans annorlunda när man sitter på det där stället femton mil bort från hemma.
För några timmar sedan stod jag och snackade skit med Dimman på Grean Bean Coffee och nu ligger jag bredvid ungarna i en timrad kåk ute på landet. Det är mörkt ute. Riktigt mörkt.
Vi gör en snabbvisit på torpet över helgen och jag älskar vad miljöombytet gör med sinnet.
Det är som om en massa onödiga och dåligt stressande tankar rinner av mig här. Eller som om de aldrig följer med. Det är en lyx. Få förunnat att ha tillgång till en sådan tillflyktsort. Jag tänker på det när jag reser mig ur sängen med nu sovande barn för att peta in en vedklabb eller två i kakelugnen.

###
Passar på att återigen tipsa om Jets Twit Podcast som jag lyssnade tidigare i dag. Dels handlar den enbart om Jets (vilket är kul), dels är den ett bra exempel på att en podcast inte behöver vara vare sig välproducerad eller särskilt uttänkt för att funka. Den här består av att en snubbe i New York som är Jetsfan - @e_man som han heter på Twitter - sitter och snackar för sig själv om de senaste nyheterna/matcherna/tweetsen om Jets. Inget mer, inget mindre. Enkelt och underhållande.


@a_jennische


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar