lördag 10 augusti 2013

#torplife dag femtiofyra – Game Pass och ett sista dopp



Sista hela dagen på torpet. Vi packar. Stället tillbaka bord och skottkärror och lådor med leksaker i ladan och fyller sopsäckar med smutstvätt. Lillsonen vill åka på en gång. I dag. Nu nu nu.
Jag diskar gårdagens pizzafest och kör till affären för att slänga sex kassar med återvinning.
Jag är trött. Jag skaffade NFL Game Pass i går och var tvungen att åtminstone se inledningen på försäsongsmatchen mellan Jets och Lions. Den började sent. Sedan fortsatte den till ännu senare. Jag hann se en fantastiskt fin touchdown av Gang Green innan jag gav upp. Det blev dessvärre förlust. Detroit vann med 17-26.
Enligt NewYorkJets.com spelade den (av vissa) hårt ifrågasatte quarterbacken Mark Sanchez ypperligt förutom en felpassning som gick rakt i händerna på Lions.
Enligt Bleacher Report var Sanchez sitt gamla usla jag och måste bytas ut mot quarterback-utmanaren och rookien från Alabama, Geno Smith, illa kvickt för att laget ska kunna ha en chans att ta sig till slutspel.
Jag är novis och säger ingenting i den frågan. Än så länge är jag bara positivt uppslukad av det mesta. Inte allt dock. Reklampauserna i en NFL-match är ett skämt. Satan vad mycket reklam.
Jag försöker att se sammandragningen när jag står där och diskar men jag blir avbruten och uppkopplingen strular. Kanske får ny chans senare.

##
Jag cyklar till gården vid backen med björkarna för att köpa en sista omgång hallon och bipollen. Laima tackar för i år genom att bjuda på en extra kartong nyplockade eko-hallon.
##
Mamma, pappa, syster Klara och Pelle tittar förbi. Vi tar ett sista dopp i sjön och fikar jordgubbar och kokosbollar.
##
Jag pratar med Helene om vardagen som börjar igen och jag anstränger mig för att inte låta gnällig. En upprepning av vårens stress och ilska pallar ingen av oss. Vi enas om att vi måste planera mer och bli hårdare på rutiner, hur dödstråkigt den än låter. The outcome lär bli ett bättre liv.
##
Dottern badar och badar och badar.
##
Jag parkerar cyklarna i ladan.
##
Imorgon åker vi hem. På måndag börjar ungarna förskolan igen.
@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar