söndag 11 augusti 2013

#torplife dag femtiofem – hemma igen, restarting #08life

Jag sitter i ungarnas säng hemma i lägenheten på västra Södermalm. Vi har lämnat #torplife för i år. Vi kommer att åka tillbaka någon helg sådär men några nio veckor i sträck, nej det blir det inte igen. I alla fall inte i år.
Det är märkligt att vara tillbaka.
Ungarna bände upp och ner på a-l-l-a grejer så fort de kom innanför dörren, jag och Helene har packat upp, hetslagat middag och tvättat tusen maskiner tvätt. Tvillingarna ska till förskolan imorgon och övergången från lössläppt #torplife till #rutinmässigt08life blir något abrupt. Fast det kunde vara värre. Jag är ledig en vecka till och kan vara med en stund på morgonen och hämta tidigt några dagar för att valla in dem lite försiktigt.
##
Vi har varit borta så länge att varmvatten i kranen och tv känns som lyx. De få kvadratmetrarna i lägenheten är en annan femma.
##
Lyssnar på Mattsson & Helin i bilen på väg hem. Ett specialavsnitt om Amazon.com-grundaren Jeff Bezes köp av Washington Post. Ett mycket bra avsnitt som påminner om de NFL-poddarna jag lyssnat på senaste tiden, så till vida att ett storköp/nya ägarförhållanden analyseras in i minsta detalj när det gäller påverkan på produkten/tidningen/laget. Intressant!
##
Jag kör in diskbänken i ladan, låser med hänglås och går ett sista varv runt tomten. Ungarna och Helene har åkt i förväg med tåg och jag städar det sista och fyller bilen med all packning.
Jag tänker på jobbet och hösten som komma skall. På vardagar. På vardagsmorgnar. På middagslagning efter hämtning.
Jag dricker en sista kopp kaffe på farstutrappan och tittar på de två jätteekarna vid tomtgränsen.
Det är bara att gilla läget.
Jag sätter mig i bilen och vrider om nyckeln.
Jag tar ett djupt andetag.
Here we go again #08life.


@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar