torsdag 20 juni 2013

#torplife dag fyra

En gammal kompis här på orten har blivit hälsocoach och fått hela bygden att träna. En av morsorna från min uppväxttid här är en av de som satt igång på äldre dagar. Hon är i dag 62 och simmar snart Vansbro-simmet, sista delen i en svensk klassiker. Hon ser yngre ut i dag än vad hon gjorde för 20 år sedan. Jag träffade henne tidigare ikväll – hon är en av grannarna här – när jag cyklade till postlådan. Det är fantastiskt vad motion och bra mat kan göra med ens approach.
Det hela är extra kul eftersom hälsocoachen – jämnårig med mig och en av mina bästa kompisar förr – var superblyg på den tiden. Han var allt annat än en person som tog på sig ledarrollen. Nu är han egen företagare med ett ständigt växande stall av kunder som älskar hans förmåga att entusiasmera.
Kul och bra. Både för honom och för alla han hjälper att bli fit for fight.

# Jag gjorde ett bra fynd i en skräphög nere vid sjön i går. En snygg gammal tisha med frisörtryck.

# Den gamla mountainbiken jag fått ärva av lillebror (Cycle Pro – Stony point) är för jävla risig. Kan inte bestämma mig för att fixa den eller strippa den på alla växlar.


@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar