torsdag 13 juni 2013

Och hur fan ska man cykla Stallgatan?




Med lådcykel finns inget annat alternativ än att ta plats mitt i bilkörfältet. Som "vanlig" cyklist är det snabbare och säkrare att hoppa upp på trottoaren men för den som vill vara laglig, ja då gäller det att hålla styret rätt i mun och lägga sig längst till höger och hoppas på att bli sedd. Det är så smalt där att när det ligger två bilar i bredd inte blir mycket utrymme kvar. Det blir inte bättre av det varje morgon står en-två lastbilar parkerade mitt i vägen, med varor till Grand.

Nej, det enda raka är att hålla sig mitt i en bilfil. Då blir man åtminstone inte prejad.

# Utöver cykling har min arbetsdag innehållit artikelskrivande, ett snabbt hej till DOD-Henke och två kokosbollar som storchefen köpt i Norrtälje och sedan tagit med till redaktionen. Hon tog med två kartonger, inte bara två enstaka till mig alltså.

# I morgon ska jag lämna barn på dagis, gå med en liten knalle till tandläkaren och sedan avsluta vårens arbetssäsong med lite fest på jobbet. Sedan väntar nio veckors #torplife. Jo det stämmer. Nio veckor! Om jag inte vore så trött skulle jag skutta omkring.

# För övrigt har jag just insett att Slayer spelar på Grönan i augusti. Utan Jeff Hanneman (RIP).

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar