söndag 9 juni 2013

Med @närn på Memory Lane och Babylon

Jag var ute och drack bärs med bäste @närn i går och det var på alla sätt fantastiskt. Men han är en envis jävel när det gäller att INTE använda sociala medier. Facebook nej, Twitter nej, en blogg nej, Instagram nej nej nej. Trots att han är en av mina absolut bästa och närmaste vänner har detta gjort att jag ofta har bättre koll på andras, mer ytligt bekantas förehavanden, än hans. Det är synd tycker jag, men det lyssnar han inte på så det blir till att skicka hederliga sms eller ringa. Det går ju det med såklart men det kräver alltid en större insats än att dra iväg ett direct message av någon anledning.
Well, nog om det. Nu sågs vi äntligen och hade tid att prata på allvar. Det är det bästa.
Jag lät honom läsa mina gamla dagboksanteckningar från tiden i London och Los Angeles och det skickade oss båda tillbaka till forna storhetstider på Memory Lane och Gamla Masthugget.
Det blev en alldeles ypperlig kväll med bärs på Babylon och en kort sväng till Nytorget. På Urban deli var klientelet märkligt ungt och lite vilset. Gänget bredvid oss såg ut att vara knappa 20 men betedde sig som ett gäng trötta gubbar och tanter. Välklädda, artiga och uttråkade. Jag frågade till slut vad de hade för koppling till varandra. De var alla runt 23 och de flesta i gänget hade gått i samma klass i Upplands Väsby. Nu träffades de med jämna mellanrum (med sina respektive) ute på krogen. De såg ut att ha ofantligt tråkigt. Det sa jag inte. Istället vände jag mig till @närn och lyssnade till hans berättelse om hur det egentligen gick till den där gången i Haga i Göteborg när han höll på att sätta hela kåken i brand genom torrkokning och tog emot en orolig granne i bara parkas.
Som sagt, det blev en bra kväll.

# Imorgon är det måndag och jobb igen. Huvuddelen av dagen kommer att gå åt till att bevaka kommunfullmäktiges sista sammanträde före sommaren. Det blir ett maratonpass.

@a_jennische



Följ @DP_Stockholm för rapportering direkt från Rådsalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar