lördag 4 maj 2013

Handbollslördag



Gick upp tidigare än vanligt för att få iväg mig själv och Stortjonke till Nacka portcentrum och handbollsturnering.
Det gav mig flashbacks från min korta "karriär" som basketspelare i KIF Basket och matcher i Nyhemshallen. Jag minns att min pappa satt på läktaren och försökte läsa böcker eller lösa korsord under tiden. Han var inte jätteintresserad av basket direkt men jag tror han gillade den där stunden på läktaren. Jag kände likadant i dag.
Det är något rogivande med att sitta så där på en läktare omgiven av aktivitet. Och vikten sport som helst blir ju kul att titta på om det är ens barn som utövar den.
Men – och detta ska påpekas till förbannelse – samtidigt är läktare fyllda med övertaggade idrottsföräldrar en av de värsta platser det går att vara på. När jag hör vissa pappor och mammor stå och vråla på sina ungar att de ska "skjut då", "jobba hem, jobba hem, JOBBA HEM!!!" eller "kom igen nu då, Alexis, vad är det med dig" så vill jag skämmas.

Det handlar om barn goddamnit.

@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar