måndag 29 april 2013

På besök i ordförandes rum i stadshuset




Margareta Björk, kommunfullmäktiges ordförande, visade upp sitt arbetsrum i stadshuset tidigare ikväll. Det är ett stort rum som ger maktvibbar, historiska maktvibbar.

Åt andra hållet ser det ut så här:



Sittmöblerna går i grönt. Egen toalett finns med. Och stor hall. Margareta Björk behöver inte dela med någon annan.

Jag passade på att ta en bild när Margareta inte visste.



Den ger mig lite dåligt samvete nu när jag tittar närmare. Tog en ny sedan. Den blev tyvärr suddig.

Den efterföljande debatten som jag bevakade och tweetade om via @DP_Stockholm var inte en av de mest upphetsande men vissa godbitar går alltid att hitta.

Mest uppseendeväckande var att det rådde enighet kring flera saker men att det ÄNDÅ blev debatt om de ärendena.

Ska skriva rapport så fort jag hinner.

@a_jennische

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar