lördag 23 mars 2013

Ärendelistan vecka 12

Med tanke på att den här veckan präglades av sjukdom (IGEN! Jag åkte på magsjuka) så bedömer jag insatsen som godkänd.

Det blev en helt okej nyhet om Tele2 Arena. Även om frågan varit uppe för diskussion tidigare så har polisen aldrig uttryckt kritiken så frankt tidigare. Läs om trängselkaoset här.

Polisrelaterat är också den här grejen, en kortis om att Globens närpolis nu flyttar tillbaka till Globenområdret efter att ha befunnit sig i exil i Västberga ett antal år.

Lite sport blev det med. Det var inte igår och tillhör inte mina "safe areas" men artikel om nysatsningen inom Enskede IK blev väl helt okej.

Medborgarmötet om den förestående förtätningen av Hammarbyhöjden-Björkhagen kunde jag tyvärr inte närvara vid men med hjälp av telefon (du omistliga arbetsredskap) så fick jag ihop en så kallad rak banan om mötet.

Lite notiser, enkät och diverse småplock tillhör ju också en stadsdelsreporters arbetsuppgifter men de godbitarna får du söka upp papperstidningen för att kunna se.

En grej till finns på webben. Mitt bidrag till vår undersökning om hur bostadsrättsföreningarna hanterar rökning och grillning på balkongerna.

Ja, förhoppningsvis är det några som läser och kanske till och med agerar efteråt genom att skriva något om saken eller så.

Det var det för nu. 

Good qwell.

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar